@article{oai:kansai-u.repo.nii.ac.jp:00014673, author = {山見, 有美 and 細見, 知加 and 吉川, 真衣 and 西中, さおり and 中條, 淳博 and 津田, 政志 and 中島, 妃佳里 and 井上, 菜々 and 中田, 行重 and Nakata, Yukishige}, journal = {Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要}, month = {Mar}, note = {筆者らは今年度もある定時制高校への心理臨床的な支援を行ってきた。今年は高校の先生方が筆者らを校内支援委員会に招いたり、生徒の情報を積極的に提供してくださったりするなど、筆者らの支援活動の意義が先生方に確かに認められていることを感じる年であった。そこで、本稿はいつものように、本年度1年間の活動経過を記述のうえで、先生方との連携が強くなっていることを示す2つの事例を描写する。そして、このような高校支援のあり方に関するモデルを提示する。, For the past two years, the authors have been continuing to provide psychological support to an evening high school. Some changes have occurred; school teachers invited us to attend an in-school committee and constantly shared information about students in difficult situations. It implies that our activity and its significance have been recognized among the teachers. In this article, the details of our activity is reported with two cases which show growth in our coalition with the teachers. A model for providing psychological support to high schools is also introduced.}, pages = {79--87}, title = {定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その3)}, volume = {3}, year = {2013} }