WEKO3
-
RootNode
アイテム
定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その2)
http://hdl.handle.net/10112/00018722
http://hdl.handle.net/10112/000187226f21c9ed-c18a-47f7-9df6-495c26127f16
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-01-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その2) | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Community Clinical Psychological Support of an Evening High School (II) | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
倉石, 百合子
× 倉石, 百合子× 横谷, 幸美× 梅井, 茜× 髙谷, 唯× 船曳, 奈央× 中條, 淳博× 津田, 政志× 中田, 行重 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36770 | |||||
姓名 | Kuraishi, Yuriko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36771 | |||||
姓名 | Yokotani, Hidemi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36772 | |||||
姓名 | Umei, Akane | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36773 | |||||
姓名 | Takaya, Yui | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36774 | |||||
姓名 | Funabiki, Nao | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36775 | |||||
姓名 | Chujo, Atsuhiro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36776 | |||||
姓名 | Tsuda, Masashi | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 昨年、報告したある定時制高校からの支援に対し、筆者らは今年度も院生によるチームで対応することにした。昨年からの継続とはいえ、目標が定まりにくい状況が続いた。学校側のニーズを把握し、スクールカウンセラーに接触するなどして、できるだけ触手を伸ばしつつ、筆者らの専門性を活かす支援をすることを心がけた。本稿は、院生として定時制高校支援のボランティアに入るという、本邦では報告のない手探り的な状況でどのように活動したかを報告し、それをもとに定時制高校支援を、グループワーク、連携、などの視点から考察を試みるものである。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The authors continued to support a certain evening high school this year following last year. It has remained unclear what we are expected to and can do, in spite of the fact that it has been the second year. We have been exploring how our professional capacities can be utilized in the school by having opportunities to talk with the teachers and the school counselor. There is no literature on this kind of activities where graduate students of clinical psychology major are involved in supporting evening high school, so it makes sense that this activity is not so easy. So, the aricle is designed to report how we have been groping our way forward this year and discuss it from the perspective of group work and coalition. | |||||
書誌情報 |
Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要 巻 2, p. 71-78, 発行日 2012-03-12 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12590224 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 定時制高校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域臨床 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グループワーク | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 連携 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | evening high school | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | community clinical psychology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | support | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | group work | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | coalition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |
Share
Cite as
倉石, 百合子, 横谷, 幸美, 梅井, 茜, 髙谷, 唯, 船曳, 奈央, 中條, 淳博, 津田, 政志, 中田, 行重, 2012, 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その2): 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻, 71–78 p.
Loading...