@article{oai:kansai-u.repo.nii.ac.jp:00014662, author = {倉石, 百合子 and 横谷, 幸美 and 梅井, 茜 and 髙谷, 唯 and 船曳, 奈央 and 中條, 淳博 and 津田, 政志 and 中田, 行重 and Nakata, Yukishige}, journal = {Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要}, month = {Mar}, note = {昨年、報告したある定時制高校からの支援に対し、筆者らは今年度も院生によるチームで対応することにした。昨年からの継続とはいえ、目標が定まりにくい状況が続いた。学校側のニーズを把握し、スクールカウンセラーに接触するなどして、できるだけ触手を伸ばしつつ、筆者らの専門性を活かす支援をすることを心がけた。本稿は、院生として定時制高校支援のボランティアに入るという、本邦では報告のない手探り的な状況でどのように活動したかを報告し、それをもとに定時制高校支援を、グループワーク、連携、などの視点から考察を試みるものである。, The authors continued to support a certain evening high school this year following last year. It has remained unclear what we are expected to and can do, in spite of the fact that it has been the second year. We have been exploring how our professional capacities can be utilized in the school by having opportunities to talk with the teachers and the school counselor. There is no literature on this kind of activities where graduate students of clinical psychology major are involved in supporting evening high school, so it makes sense that this activity is not so easy. So, the aricle is designed to report how we have been groping our way forward this year and discuss it from the perspective of group work and coalition.}, pages = {71--78}, title = {定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その2)}, volume = {2}, year = {2012} }