ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1200 教育推進部
  2. 教育開発支援センター
  3. 関西大学高等教育研究
  4. 第10号

Exploration of Collaborative Online International Learning : Interactional and Intercultural Competence in Technologically Mediated Education Settings.

http://hdl.handle.net/10112/16900
http://hdl.handle.net/10112/16900
15d62863-e5be-4265-8b87-f784bec7e675
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1200-20190331-11.pdf KU-1200-20190331-11.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-26
タイトル
タイトル Exploration of Collaborative Online International Learning : Interactional and Intercultural Competence in Technologically Mediated Education Settings.
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Bysouth, Don

× Bysouth, Don

WEKO 31065
e-Rad 20603129

Bysouth, Don

Search repository
Ikeda, Keiko

× Ikeda, Keiko

WEKO 31066
e-Rad 90447847

Ikeda, Keiko

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 31067
姓名 池田, 佳子
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Collaborative online international learning (COIL) represents a form of blended on-line and off-line learning in which students attending universities in different countries produce collaborative projects as part of their regular coursework. Given the highly distributed, technologically mediated interactions that are required for successful COIL collaboration, in this paper we consider the importance of recognizing how student competences routinely linked to intercultural skills and abilities are better formulated in terms of interactional competence. In addition, we briefly consider how such interactional competence can be approached as comprising a wide range of complex multimodal and epistemic interactional practices. As with the notion that the mere provision of study-abroad opportunities inevitably results in students acquiring intercultural competence, we argue that technologically mediated teaching and learning requires careful consideration of a range of constraints as well as the often-lauded affordances.
書誌情報 関西大学高等教育研究

巻 10, p. 113-121, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856389
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12626037
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学教育開発支援センター
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際オンライン協働学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互行為能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 マルチモダリティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会的相互作用
キーワード
主題Scheme Other
主題 collaborative online international learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 interactional competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 intercultural competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 international education
キーワード
主題Scheme Other
主題 multimodality
キーワード
主題Scheme Other
主題 social interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:45:20.931189
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Bysouth, Don, Ikeda, Keiko, 2019, Exploration of Collaborative Online International Learning : Interactional and Intercultural Competence in Technologically Mediated Education Settings.: 関西大学教育開発支援センター, 113–121 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3