ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 理工系学部
  3. 環境都市工学部
  4. 学会発表資料

Consolidative ESP

http://hdl.handle.net/10112/6778
http://hdl.handle.net/10112/6778
6203f903-1a1b-4abf-8f96-08f1c639e57c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20071030-01.pdf KU-1100-20071030-01.pdf (1.6 MB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2012-06-29
タイトル
タイトル Consolidative ESP
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 冬木, 正彦

× 冬木, 正彦

WEKO 24725

en Fuyuki, Masahiko

ja 冬木, 正彦

Search repository
岡本, 清美

× 岡本, 清美

WEKO 24726

en Okamoto, Kiyomi

ja 岡本, 清美

Search repository
檀, 寛成

× 檀, 寛成

WEKO 24727
e-Rad 30434822

ja 檀, 寛成
ISNI

en Dan, Hiroshige

Search repository
山本, 英一

× 山本, 英一

WEKO 24728
e-Rad 40158267

en Yamamoto, Eiichi

ja 山本, 英一

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 There is an ever increasing demand from industry that engineers, especially those in the field of computer science, have a better command of English. This paper reports the pilot ESP teaching project in one of the biggest faculties of engineering in Japan. About 150 second-year students were given the weekly assignment of translating what they had learned in class about a programming language into English. The project was carried out by a team of specialists, both in the content area and language teaching, and implemented on CEAS, an e-learning platform which emphasizes the face-to-face lecture. The project proved to be successful as the test results in English and the programming language showed a strong correlation. The student perception of the demanding curriculum was also positive. Through trial and error in the course of one year, the ESP teaching curriculum for the first to third year students was developed.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Professional Communication Conference, 2007. IPCC 2007. IEEE International Dates: 1-3 Oct. 2007 Location: Seattle, WA
書誌情報 Conference Paper of The 2007 IEEE International Professional Communication Conference 2007 (TPCC2007)

p. 1-6, 発行日 2007-10-30
ISBN
識別子タイプ ISBN
関連識別子 9781424412433
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1109/IPCC.2007.4464050
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
キーワード
主題Scheme Other
主題 ESP (English for Specific Purposes)
キーワード
主題Scheme Other
主題 programming language tutorial
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher collaboration
キーワード
主題Scheme Other
主題 e-learning
出版者
出版者 IEEE
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:19:53.652247
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3