ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

What can teachers do to motivate their students? A classroom research on motivational strategy use in the Japanese EFL context (Post-print version)

http://hdl.handle.net/10112/6771
http://hdl.handle.net/10112/6771
055b865a-9a1b-4667-b5db-e4f0c21b4fd4
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20100300-02.pdf KU-1100-20100300-02.pdf (644.0 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2012-06-29
タイトル
タイトル What can teachers do to motivate their students? A classroom research on motivational strategy use in the Japanese EFL context (Post-print version)
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 竹内, 理

× 竹内, 理

WEKO 32869
e-Rad 40206941
ORCID iD 0000-0002-5195-992X

en Takeuchi, Osamu

ja 竹内, 理

Search repository
杉田, 麻哉

× 杉田, 麻哉

WEKO 32870

en Sugita, Maya

ja 杉田, 麻哉

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 32871
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 In this article, the authors present an empirical study on motivational strategies in English as a foreign language classes at the lower secondary school level. Teachers’ actual use of 15 motivational strategies was described on the basis of self-reported frequency data over a two-month period. Furthermore, the relationships between the frequency of these 15 motivational strategies and the strength of students’ motivation were investigated. The overall results showed that (1) teachers used these motivational strategies in a variety of ways; (2) there were only a few motivational strategies which showed a significant correlation with students’ motivation. In addition, the authors found that (3) the effectiveness of some motivational strategies varied according to students’ English proficiency level. Implications of these findings are discussed at the end of the article.
書誌情報 en : Innovation in Language Learning and Teaching

巻 4, 号 1, p. 21-35, 発行日 2010-03
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 17501229
権利
権利情報 (C) Taylor and FrancisThis article is post-print version. The definitive version of this article is available at http://dx.doi.org/10.1080/17501220802450470
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
出版者
出版者 Taylor and Francis
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivational strategies
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 classroom research
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doi.org/10.1080/17501220802450470
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:53:10.829791
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3