ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

The Time Domain Factors Affecting EFL Learners' Listening Comprehension: a Study on Japanese EFL Learners

http://hdl.handle.net/10112/11491
http://hdl.handle.net/10112/11491
f9bbc285-8b5a-4cf0-b67e-25b5c61b237f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20160300-00.pdf KU-1100-20160300-00.pdf (20.9 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-11-06
タイトル
タイトル The Time Domain Factors Affecting EFL Learners' Listening Comprehension: a Study on Japanese EFL Learners
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル EFL学習者のリスニング影響をおよぼす時間的要因:日本語母語EFL学習者を対象とする調査
著者 Sugai, Kosuke

× Sugai, Kosuke

WEKO 20288

Sugai, Kosuke

Search repository
山根, 繁

× 山根, 繁

WEKO 20289
e-Rad 60132388

ja 山根, 繁
ISNI

en Yamane, Shigeru

Search repository
Kanzaki, Kazuo

× Kanzaki, Kazuo

WEKO 20290

Kanzaki, Kazuo

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20291
姓名 菅井, 康祐
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20292
姓名 山根, 繁
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20293
姓名 神崎, 和男
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 A bulk of research has been conducted to clarify the effect of speech rate and pause duration on listening comprehension. Some previous studies have shown that a slower speech rate facilitates listening comprehension, while others have yielded opposite results. The conflicting results imply that it is very difficult to specify the most appropriate speech rate for every EFL listener. This study aims to clarify experimentally how pause duration and articulation rates affect EFL learners' listening comprehension by precisely controlling the two parameters: articulation rate and pause duration. Through two listening tests given to Japanese EFL learners, we obtained the result that longer pauses (450 ms) facilitate the listening comprehension of lower intermediate EFL learners, while slower articulation rate does not necessarily have a positive effect on learners' listening comprehension. This means a pause inserted in a passage provides listeners with additional information processing time and thus enhances the comprehensibility of the aural input.
書誌情報 ARELE : annual review of English language education in Japan

巻 27, p. 97-108, 発行日 2016-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448560
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10890588
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.20581/arele.27.0_97
権利
権利情報 本論文の著作権は全国英語教育学会に属する
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 The Japan Society of English Language Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
出版者(他言語)
値 全国英語教育学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:08:48.969403
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

Sugai, Kosuke, 山根, 繁, Kanzaki, Kazuo, 2016, The Time Domain Factors Affecting EFL Learners' Listening Comprehension: a Study on Japanese EFL Learners: The Japan Society of English Language Education, 97–108 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3