ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

A comparison of cognitive processing during cloze and multiple-choice reading tests using brain activation

http://hdl.handle.net/10112/10355
http://hdl.handle.net/10112/10355
f6b071af-603c-4345-a9a9-61c5020befab
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20160300-00.pdf KU-1100-20160300-00.pdf (275.6 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-08-31
タイトル
タイトル A comparison of cognitive processing during cloze and multiple-choice reading tests using brain activation
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 32845
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
池田, 真生子

× 池田, 真生子

WEKO 32846
e-Rad 00425323

en Ikeda, Maiko

ja 池田, 真生子

Search repository
竹内, 理

× 竹内, 理

WEKO 32847
e-Rad 40206941
ORCID iD 0000-0002-5195-992X

en Takeuchi, Osamu

ja 竹内, 理

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study compares cognitive processing and cerebral activation during a cloze test to a multiple-choice reading test. Data were obtained through an innovative neuroimaging technique (near-infrared spectroscopy, NIRS) and stimulated recall interviews. Fifteen Japanese EFL (English as a foreign language) learners participated. Greater brain activation was observed in the cloze condition than in the multiple-choice condition. Individual variation in degree of cerebral activation was also found and further examined by referencing the stimulated recall interviews. Pedagogical and research implications are provided, especially emphasizing that practitioners and researchers should exercise caution and informed judgment when they use cloze tests.
書誌情報 en : ARELE (Annual Review of English Language Education in Japan)

巻 27, p. 65-80, 発行日 2016-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13448560
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10890588
権利
権利情報 本論文の著作権は全国英語教育学会に属する
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Japan Society of English Language Education
言語 en
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cloze test
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 クローズ テスト
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reading
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 リーディング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multiple-choice
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 多肢選択
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 NIRS
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ニルス
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 brain
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 脳
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学(Kansai University)
出版者(他言語)
値 全国英語教育学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:33:43.383475
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

水本, 篤, 池田, 真生子, 竹内, 理, 2016, A comparison of cognitive processing during cloze and multiple-choice reading tests using brain activation: Japan Society of English Language Education, 65–80 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3