@article{oai:kansai-u.repo.nii.ac.jp:00009606, author = {水野, 由多加}, issue = {1}, journal = {関西大学社会学部紀要}, month = {Oct}, note = {Among many countries, "Naming Rights" practices are not rare in business now a days, however, in Japan, these phenomena are very new things, first in 2002, initially on public facilities. Besides administrative and public commercial legal studies did some examine these phenomena, this article tries to discuss as some advertising thoughts, of these origin and basic principles, as the sequel to the same author's main passage., 海外では先行する事象がありながらも(注1)、日本で、主として公的な施設の「名前」が、契約によって使用権として対価を伴って売買される、いわゆる「ネーミングライツ(命名権)」として認識され実践が伴ったのは、2002年以降ときわめて近年の事象である(水野、2017)。行政学、私法商法実務などでこれに対する整理も試みられているが、本稿は広告研究としてその価値の泉源を確認し、断片的ながらも、その基底的な認識に向かう議論を試みる続編である。}, pages = {61--74}, title = {[研究ノート] ネーミングライツ(命名権)についての断章(続)}, volume = {50}, year = {2018} }