WEKO3
アイテム
ネット選挙運動の「効果」は変化したか? : 2013年参院選と2016年参議院の定量的比較分析
http://hdl.handle.net/10112/13356
http://hdl.handle.net/10112/1335622a43f55-e5fb-4116-b3c7-74ea0bb1aa0a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-05-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ネット選挙運動の「効果」は変化したか? : 2013年参院選と2016年参議院の定量的比較分析 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Have the "effects" of online election campaigns changed?: Comparing the 2013 and 2016 Upper House Election in Japan | |||||||||
著者 |
小笠原, 盛浩
× 小笠原, 盛浩
WEKO
19254
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||||
識別子 | 19255 | |||||||||
姓名 | Ogasahara, Morihiro | |||||||||
概要 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This study focused on the relationships between online election campaigns in Japan and their "effects" ; (1) increase of voting behavior, (2) attitude change for important election issues, and (3) change of political party support. Quantitative analysis was conducted with datasets of surveys conducted in 2013 and 2016 Upper House Election. The findings were that the coefficients between exposure to online election campaigns and voting behavior were positively significant and that change of political party support was also positively significant; the significance was more evident from 2013 to 2016. Meanwhile, coefficient between exposure to online election campaigns and attitude change for important election issues were not significant neither in 2013 nor in 2016. | |||||||||
概要 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本稿ではネット選挙運動に期待されていた「効果」が2013年と2016年の参院選でどのように変化したか、オンラインパネル調査データを用いて定量的分析を行った。ネット選挙運動への接触と(1)投票行動、(2)選挙の重要争点の変化、(3)政党支持の変化、の3つの変数との関連を分析した結果、ネット選挙運動接触と投票行動・政党支持変化との間には正の関連があり、2013年よりも2016年に同関連が明確になっていること、一方で重要争点変化との間には2013年・2016年ともに関連が見られないことを見出した。 | |||||||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 49, 号 2, p. 105-120, 発行日 2018-03-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 関西大学 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kansai University | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | online election campaign | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | social media | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | quantitative analysis | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ネット選挙 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ソーシャルメディア | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 定量的分析 |