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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第40巻 第1号

ブランド広告の特徴とイメージ -雑誌広告の内容分析と印象評定からー

http://hdl.handle.net/10112/888
http://hdl.handle.net/10112/888
c23210d4-cd83-462c-8797-18aae884ff1e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20081200-04.pdf KU-1100-20081200-04.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-09
タイトル
タイトル ブランド広告の特徴とイメージ -雑誌広告の内容分析と印象評定からー
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Characteristics and Images of Top-Brand Advertisements -A content analysis and an impression measurement of advertisements in magazines-
著者 常木, 暎生

× 常木, 暎生

WEKO 18911
e-Rad 90163857

常木, 暎生

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18912
姓名 Tsuneki, Teruo
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This research proposes ansewrs to the following two questions: ①What do that brand advertisement express from the perspective of content analysis? ②Does a person who looks at brand advertisements have some kind of image, from the perspective of impression evaluation? Brand advertisement is not about the appeal of the goods themselves. Brand advertisement strengthens the brand image: its nobility, unfriendliness, elegance, beauty and privilege. The receiver of brand advertisements receives an impression which is similar to the image which the advertisements has expressed. The sender and the receiver of brand advertisements are sharing the same brand image.
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は次の二点を実証的に明らかにしようとしたものである。①内容分析によって、ブランド広告が何を表現しようとしているか。②印象評定によって、ブランド広告を見る者はどのようなイメージを持つか。ブランド広告は商品をアピールしようとしているのではない。ブランド広告は貴族的、近寄りがたい、上品、美しい、特権的というブランド・イメージそのものをさらに強化している。ブランド広告の受けては報告が表現しているイメージとほとんど同じような印象を受けている。ブランド広告の送り手と受け手はブランド・イメージを共有しているのである。
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 40, 号 1, p. 59-85, 発行日 2008-12-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブランド
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告
キーワード
主題Scheme Other
主題 内容分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 印象設定
キーワード
主題Scheme Other
主題 brand
キーワード
主題Scheme Other
主題 advertisement
キーワード
主題Scheme Other
主題 content analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 impression evaluation
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-05-15 14:23:32.635428
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