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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 商学部
  3. 關西大學商學論集
  4. 第54巻 第4号

Issues in Market-driven Supply Chain Management

http://hdl.handle.net/10112/821
http://hdl.handle.net/10112/821
7fa0966c-5f40-4d85-b03c-e531d1a14abc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20091025-02.pdf KU-1100-20091025-02.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-04
タイトル
タイトル Issues in Market-driven Supply Chain Management
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Issues in Market-driven Supply Chain Management
著者 Nishioka, Kenichi

× Nishioka, Kenichi

WEKO 18071
e-Rad 40553897

Nishioka, Kenichi

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 18072
姓名 西岡, 健一
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Focusing on fashion industry, this paper attempts to clarify the relationship between SCM (supply chain management) and marketing. Recent research streams indicate that the importance of the supply chain system no longer lies in efficient delivery of materials and products but in rapid response to market demand. Successful supply chain management therefore requires the ability to integrate external suppliers as well as a firm's internal functioning. This study focuses on the concept of market
orientation and business resources, explaining the importance of managing inter-firm relationships in SCM. Literature reviews show that business resources developed through collaborations with external actors provide sustainable competitive advantages for supply chain systems. Therefore, studies should focus on comprehensive activities within a supply chain network, rather than on a dyadic relationship. This paper shows how existing forecast-driven strategies are do not address recent business circumstances, with their turbulent and volatile market demands. In contrast. supply chain systems need to respond to real market demand and penetrate information into all activities through the integration of suppliers, thus helped by a new generation of Web-based information systems. The paper points to the importance of upstream activities (coordinating inter-firm relationships in a supply chain) and advocates the presence of a facilitator who can bridge both upstream and downstream activities. This study should contribute to both SCM and marketing in academia, as well as business practices.
書誌情報 關西大學商學論集

巻 54, 号 4, p. 23-40, 発行日 2009-10-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04513401
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00047023
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 關西大學商學會
キーワード
主題Scheme Other
主題 market orientation
キーワード
主題Scheme Other
主題 inter-firm relationships
キーワード
主題Scheme Other
主題 fashion business
キーワード
主題Scheme Other
主題 SCM
キーワード
主題Scheme Other
主題 ICT
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学商学論集
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-05-15 18:15:12.458321
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