ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等
  1. 0020 学内研究費成果報告書等
  2. 学内研究費-外国語学部

Investigation of the Relationship Between Animacy and L2 Learners' Acquisition of the English Plural Morpheme

https://doi.org/10.32286/00027520
https://doi.org/10.32286/00027520
4218f33c-25dc-4c6a-8b4e-a02855251913
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-0020-20221029-01.pdf KU-0020-20221029-01.pdf (400.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2023-10-29
タイトル
タイトル Investigation of the Relationship Between Animacy and L2 Learners' Acquisition of the English Plural Morpheme
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.32286/00027520
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 田村, 祐

× 田村, 祐

WEKO 42087
e-Rad 40826385
ORCID iD 0000-0003-2362-1056

ja 田村, 祐
ISNI

en Tamura, Yu

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Languages have been argued to differ in the extent to which they allow plural forms of nouns according to the Animacy Hierarchy. Japanese distinguishes between animate and inanimate nouns; the latter is less likely to receive plural markers (e.g., ?hon‑tachi), unlike English. This L1‑L2 difference might cause difficulty in acquiring the plural morpheme. The present study thus investigates the influence of animacy on the processing of the English plural morpheme in online sentence processing. In this study, 34 Japanese university students engaged in a moving window‑version of the self‑paced reading task, during which they also judged whether the number of words presented was one or two when prompted. If animacy matters, Japanese EFL learners might not show an interference effect of this second task for inanimate nouns. However, as no such effect was found, the prediction based on the Animacy Hierarchy is not borne out.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2019年度関西大学若手研究者育成経費
書誌情報 en : Journal of Psycholinguistic Research

巻 52, 号 2, p. 675-690, 発行日 2022-10-29
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 00906905
権利
権利情報 This version of the article has been accepted for publication, after peer review (when applicable) but is not the Version of Record and does not reflect post-acceptance improvements, or any corrections. The Version of Record is available online at: [https://doi.org/10.1007/s10936-022-09915-2]. Use of this Accepted Version is subject to the publisher’s Accepted Manuscript terms of use https://www.springernature.com/gp/open-research/policies/acceptedmanuscript-terms
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
出版者
出版者 Springer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Animacy Hierarchy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L1 influence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Stroop‑like number judgment task
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 plurality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 number information
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1007/s10936-022-09915-2
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:01:45.531660
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3