WEKO3
アイテム
Intercultural Competence Development through Co-curricular and Extracurricular At-home Programmes in Japan
http://hdl.handle.net/10112/0002002243
http://hdl.handle.net/10112/0002002243c1bd9599-49bc-4b40-aec6-98da8c5d67fa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-01-17 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Intercultural Competence Development through Co-curricular and Extracurricular At-home Programmes in Japan | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
著者 |
ホフメア, アナ ソフィア
× ホフメア, アナ ソフィア
WEKO
45054
|
|||||||||
概要 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The rapid development of international education has occurred alongside a growing demand for higher education institutions to educate globally competent graduates. Yet, mobility remains a distant opportunity for most students, and Japanese undergraduate students often cite financial, safety, and job-hunting concerns as obstacles to studying abroad. Internationalisation-at-home has emerged as a viable alternative to mobility in Japan through government-funded internationalisation programs. This article will discuss the impact of cocurricular and extracurricular programs on the development of intercultural competence among 164 first-year Japanese students at two Top Global universities in Japan. Results from a one-year longitudinal, mixed methods study reveal that while formal programs positively affect intercultural competence development, informal intercultural contact on campus negatively affects students’ intercultural attitudes. Findings also indicate that student perceptions of intercultural competence at the pre-intervention stage affect engagement with intercultural opportunities on campus, suggesting the importance of introducing interventions prior to higher education. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
en : Journal of Studies in International Education 巻 27, 号 3, p. 363-386, 発行日 2023-07 |
|||||||||
DOI | ||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1177/10283153211070110 | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
権利情報 | (c) 2021 European Association for International Education Article | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
権利情報 | Article reuse guidelines: sagepub.com/journals-permissions | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | SAGE Publishing | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Association for Studies in International Education | |||||||||
言語 | en | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 異文化間能力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | グロバール人材 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 課外プログラム | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | intercultural competence | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | global jinzai | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | extracurricular programs | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 関西大学 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kansai University |