ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第56巻 第1号

テレビスポットという「偶然のイノベーションのジレンマ」に陥る民放ローカルテレビ局とIP技術による構造変革に関する考察

https://doi.org/10.32286/0002001928
https://doi.org/10.32286/0002001928
f8f3b302-71ed-4ac6-a00c-46364441af27
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20240930-01.pdf KU-1100-20240930-01.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-10-09
タイトル
タイトル テレビスポットという「偶然のイノベーションのジレンマ」に陥る民放ローカルテレビ局とIP技術による構造変革に関する考察
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32286/0002001928
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on the “Innovation Dilemma of by Chance” Faced by Commercial Local TV Stations with Television Spots and Structural Transformation through IP Technology
言語 en
著者 三浦, 文夫

× 三浦, 文夫

WEKO 1581
e-Rad_Researcher 00636342

ja 三浦, 文夫

en Miura, Fumio

Search repository
蛭子, 靖夫

× 蛭子, 靖夫

ja 蛭子, 靖夫

en Hiruko, Yasuo

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 ローカルテレビ局は県域免許、在京キー局を中心として成立した系列ネットワークによって地域のメディアとして発展してきた。なかでも、ネットワークの技術的制約から偶然誕生したスポットCMが視聴率を媒体価値指標(メディアカレンシー)とすることで成長し、その屋台骨を支えてきた。けれども、スポットCMがあまりにもよく出来ていたビジネスモデルだったため、そこに拘泥し本格的な構造改革ができない言わば「偶然のイノベーションのジレンマ」に陥っていることを明らかにする。一方、IP技術はネット動画配信だけでなく、制作現場、中継、局内システムまでテレビメディアの構造を抜本的に変革していく。そこで、「偶然のイノベーションのジレンマ」から脱却するために、IP技術を使うことで、コストダウンを図ると同時に、販促ソリューション、ファンビジネスなど新たな収益源を確保する方向性について言及する。
言語 ja
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Local television stations have evolved as regional media through their prefectural licenses and networks established by key stations in Tokyo. Spot commercials, which emerged from the technical limitations of the network, have grown by using ratings as a media value indicator (media currency), supporting the foundation of the industry. However, this well-developed business model based on spot commercials has led to an “innovation dilemma of by chance,” hindering comprehensive structural reform. Conversely, IP technology is fundamentally transforming the structure of television media, affecting not only online video distribution but also production sites, broadcasting methods, and internal systems of TV stations. To overcome the “innovation dilemma of by chance,” stations should leverage IP technology to reduce costs while simultaneously securing new revenue sources, such as local promotional solutions and fan engagement initiatives.
言語 en
書誌情報 ja : 関西大学社会学部紀要

巻 56, 号 1, p. 1-43, 発行日 2024-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
言語 ja
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ローカルテレビ局
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 スポットCM
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 偶然のイノベーションのジレンマ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 local television stations
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 spot commercials
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 innovation dilemma of by chance
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-09 05:10:25.756676
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3