WEKO3
アイテム
言語景観を資源とした言語学習に関する研究 : 自律学習ができる学習者を育てるために
https://doi.org/10.32286/00023389
https://doi.org/10.32286/00023389f783ba2d-d43b-4bea-85d4-5819a1ba7975
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2021-04-28 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 言語景観を資源とした言語学習に関する研究 : 自律学習ができる学習者を育てるために | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
| ID登録 | ||||||
| ID登録 | 10.32286/00023389 | |||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||
| その他のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | Linguistic Landscapes used as a Tool Aid Autonomous Learners | |||||
| 著者 |
袁, 帥
× 袁, 帥 |
|||||
| 著者別名 | ||||||
| 識別子Scheme | WEKO | |||||
| 識別子 | 45590 | |||||
| 姓名 | Yuan, Shuai | |||||
| 概要 | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | Linguistic landscape refers to the demonstration of language in a public area. In recent years, the linguistic landscape has taken a prime place on the international arena of sociolinguistics and extended to the pragmatics of language education. I conducted a research to find out more about this phenomenon. My research is based on a one year old survey of linguistic landscape incidences in Japan. I created a questionnaire survey and used analysis software to obtain the survey results. Based on the results of the survey, I conducted a series of interviews. My results have clearly shown the cognition of the linguistic landscape among the participating students. Furthermore the opinions of learning a foreign language via the linguistic landscape method were definitely implicit. In conclusion I proposed a preliminary guidance plan, suggesting how to use the linguistic landscape as a learning tool in a mastery of Japanese. This paper in incorporated with the references to the relevant literature, my survey questions and my own methodology. | |||||
| 書誌情報 |
文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集 : journal of the Graduate School of East Asian Cultures 巻 9, p. 279-297, 発行日 2019-11-30 |
|||||
| ISSN | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 21874395 | |||||
| 書誌レコードID | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA12712795 | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 関西大学大学院東アジア文化研究科 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 言語景観 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 自律学習 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 語用論 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 日本語教育 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 関西大学 | |||||
| キーワード | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Kansai University | |||||