WEKO3
アイテム
女子大学生の購買態度の分析 : REC scaleによる主婦との比較
http://hdl.handle.net/10112/00022706
http://hdl.handle.net/10112/00022706869aa3a5-c501-4cda-a016-63319401b04e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 女子大学生の購買態度の分析 : REC scaleによる主婦との比較 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A comparative analysis of buying attitudes measured by REC Scale between female university-students and housewive | |||||
著者 |
佐々木, 土師二
× 佐々木, 土師二× 東, 正訓 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44225 | |||||
姓名 | Sasaki, Toshiji | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44226 | |||||
姓名 | Higashi, Masanori | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | REC scale で測定した女子大学生と主婦の購買態度が比較された。多群間プロクラステス法を用いた因子比較によれば,主婦の年代別7セグメントの各々で共通因子として合理性と情緒性が抽出されたのに対し,女子大学生では,情緒性の因子構造が主婦と異なり「感覚性」を中心とする独自の態度群が構成されることが示唆された。項目別評定値の比較からは,女子大学生は主婦よりも概して合理性が弱く情緒性が強いことが分ったが,「買い探し」が強く「広告ブランド指向」が弱いなど独得の傾向も示した。購買態度の構造と強度の両面から,女子大学生と主婦の差異が考察された。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Buying attitudes measured by REC Scale are compared between female university-students and housewives. According to factor comparison by the method of procrustes analysis for multiple groups, it is confirmed that Rationality and Emotionality are the common factors in each of 7 age-groups of housewives. Female students are different from housewives in factor structure of Emotionality, and in case of female students "Sensuousness" is separated from Emotionality. The difference of rating scores of REC Scale indicates that female students are less rational and more emotional than housewives. | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 18, 号 2, p. 55-66, 発行日 1987-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 購買態度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | RECスケール | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 合理性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情緒性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 因子分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 因子比較 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consumer psychology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | buying attitude | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | REC scale | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | rationality | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | emotionality | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | factor analysis | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | factor comparison | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |