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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第27巻 第1号

Consumer Psychology in Japan

http://hdl.handle.net/10112/00022523
http://hdl.handle.net/10112/00022523
bb4f1858-2473-439e-a809-24562298dd1e
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-19950930-01.pdf KU-1100-19950930-01.pdf (3.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-02-01
タイトル
タイトル Consumer Psychology in Japan
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Sasaki, Toshiji

× Sasaki, Toshiji

WEKO 43926

Sasaki, Toshiji

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43927
姓名 佐々木, 土師二
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 過去50年間のわが国の消費心理学研究が概観された。つまり,消費者行動研究がマーケティング・リサーチの問題意識のもとで広範に進展するなかで,研究的関心にもとづく独自の課題分析にも力が注がれるようになり,現在,人間行動研究として多面的な発展を期待しうることが,この分野の実証的研究に認められる問題点の指摘とともに,総括された。具体的な研究では,これまで,マーケティング的視点から課題への関心の移り変わりが目立ち,パーソナリティ,イメージ,購買意思決定過程などが順次注目されてきたが,最近は,研究的視点から消費者態度の構造分析にもっとも強い関心が向けられている。これらの分野の研究の内容と動向が展望され,あわせて,広告心理学研究の現状と問題点が集約された。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper is a historical review of the research of consumer psychology during the past 50 years in Japan. Earlier, surveys of consumer behavior were extensions of the study of marketing, and later, original research-efforts on psichological analysis were made and focused on several factors of consumer behavior. Now, consumer psychological research has developed as a scientific area of the study of human behavior in present-day society. Recently, the empirical analysis of the structure of consumer attitudes is one of the most widely studied fields in Japanese consumer psychology, and the contents and characteristics of this research field are reviewed. There are, however, several limitations to be overcome in Japanese consumer psychological research, and they were pointed out in this paper. In addition, the study of advertising psychology in Japan is briefly discussed.
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 27, 号 1, p. 1-32, 発行日 1995-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費心理学
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費者行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 生活行動
キーワード
主題Scheme Other
主題 消費者態度の構造分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 マーケティング
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告心理学
キーワード
主題Scheme Other
主題 consumer psychology
キーワード
主題Scheme Other
主題 consumer behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 life behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 analysis of structure of consumer attitudes
キーワード
主題Scheme Other
主題 marketing
キーワード
主題Scheme Other
主題 advertising psychology
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
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Ver.1 2023-05-15 17:00:35.008414
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