WEKO3
アイテム
Consumer Psychology in Japan
http://hdl.handle.net/10112/00022523
http://hdl.handle.net/10112/00022523bb4f1858-2473-439e-a809-24562298dd1e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-02-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Consumer Psychology in Japan | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Sasaki, Toshiji
× Sasaki, Toshiji |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43927 | |||||
姓名 | 佐々木, 土師二 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 過去50年間のわが国の消費心理学研究が概観された。つまり,消費者行動研究がマーケティング・リサーチの問題意識のもとで広範に進展するなかで,研究的関心にもとづく独自の課題分析にも力が注がれるようになり,現在,人間行動研究として多面的な発展を期待しうることが,この分野の実証的研究に認められる問題点の指摘とともに,総括された。具体的な研究では,これまで,マーケティング的視点から課題への関心の移り変わりが目立ち,パーソナリティ,イメージ,購買意思決定過程などが順次注目されてきたが,最近は,研究的視点から消費者態度の構造分析にもっとも強い関心が向けられている。これらの分野の研究の内容と動向が展望され,あわせて,広告心理学研究の現状と問題点が集約された。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper is a historical review of the research of consumer psychology during the past 50 years in Japan. Earlier, surveys of consumer behavior were extensions of the study of marketing, and later, original research-efforts on psichological analysis were made and focused on several factors of consumer behavior. Now, consumer psychological research has developed as a scientific area of the study of human behavior in present-day society. Recently, the empirical analysis of the structure of consumer attitudes is one of the most widely studied fields in Japanese consumer psychology, and the contents and characteristics of this research field are reviewed. There are, however, several limitations to be overcome in Japanese consumer psychological research, and they were pointed out in this paper. In addition, the study of advertising psychology in Japan is briefly discussed. | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 27, 号 1, p. 1-32, 発行日 1995-09-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費心理学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生活行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者態度の構造分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マーケティング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告心理学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consumer psychology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consumer behavior | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | life behavior | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | analysis of structure of consumer attitudes | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | marketing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertising psychology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |