ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第30巻 第3号

潜在成長モデルによる進路成熟の解析 : 不完全コーホート・データへの適用

http://hdl.handle.net/10112/00022399
http://hdl.handle.net/10112/00022399
cd0716c7-94f3-465b-b6f2-4ba0a0466989
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-19990401-01.pdf KU-1100-19990401-01.pdf (4.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-01-14
タイトル
タイトル 潜在成長モデルによる進路成熟の解析 : 不完全コーホート・データへの適用
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Modeling Incomplete Cohort Data of Career Maturity : Using Latent Growth Structural Equation Method
著者 清水, 和秋

× 清水, 和秋

WEKO 18576
e-Rad 40140248

ja 清水, 和秋
ISNI

en Shimizu, Kazuaki

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43789
姓名 Shimizu, Kazuaki
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿の目的は,潜在成長モデル(LGM)についての方法論的な進展を紹介することと中学生の進路発達の成長線をLGMを使って検討することである。縦断データが,愛知県のある中学の全校生徒と対象とした4回の調査機会(1988年12月,1989年6月,1989年12月,1990年12月)に収集された。この分析では,これらの調査において対象者であった男子と女子を,独立に,半年間隔のでの2つの不完全コーホート・データ(1つは,最初の調査機会で1年生として対象者であった生徒であり,もう1つは,同じ調査機会で2年生であった生徒である。)として選んだ。半年間隔での3学年にわたる教育的進路成熟と職業的進路成熟の成長の線を確認するために,線形方程式モデリングによるLGM解析方法をAmosでおこなった。このコーホート・データについてのいくつかのモデルの中で,教育的そして職業的成熟についての2つの変数を含む多母集団同時LGMのモデルの適合度が最もよかった。これらの結果の意味を,LGMの応用研究に関する考察とともに議論した。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to introduce methodological developments on the Latent Growth Model (LGM), and to investigate the growth line of career maturity in junior high school using LGM methodologies. Longitudinal data were collected from the entire student body of a certain junior high school in Aichi Prefecture, which participated on four research occasions (December, 1988, June, 1989, December, 1989, and December, 1990). In this analysis, the male and female participants were independently selected for the two kinds of incomplete cohort data at half-year intervals: One was the students who participated on the first occasion as first-year junior high school students, and the other was the students who participated as second-year junior high school students on the same occasion. To identify the growth lines of the educational career maturity and vocational career maturity across the three grades at half-year intervals, LGM analysis using structural equation modeling was conducted using Amos. The model of multi-sample simultaneous LGM including both variables of the educational and the vocational career maturity evidenced the best fit, among several models on these cohort data. Implications of these results were discussed with consideration of applied research using LGM.
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 30, 号 3, p. 1-47, 発行日 1999-04-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 潜在成長モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 進路成熟
キーワード
主題Scheme Other
主題 不完全コーホート
キーワード
主題Scheme Other
主題 Amos
キーワード
主題Scheme Other
主題 多母集団同時分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 変化の測定
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達における個人差
キーワード
主題Scheme Other
主題 latent growth model
キーワード
主題Scheme Other
主題 career maturity
キーワード
主題Scheme Other
主題 incomplete cohort
キーワード
主題Scheme Other
主題 Amos
キーワード
主題Scheme Other
主題 multi-sample simultaneous analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 change measurement
キーワード
主題Scheme Other
主題 individual differences in development
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:01:48.451361
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3