WEKO3
アイテム
スタンダード石油社による精油所の吸収合併 : 1870年代におけるアメリカ石油精製業の集中
http://hdl.handle.net/10112/00022380
http://hdl.handle.net/10112/0002238001bef556-7e8a-439b-9b7d-729d177a4fed
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-01-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | スタンダード石油社による精油所の吸収合併 : 1870年代におけるアメリカ石油精製業の集中 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Absorption of Refineries by the Standard Oil Company | |||||
著者 |
小谷, 節男
× 小谷, 節男 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 43756 | |||||
姓名 | Kotani, Setsuo | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | スタンダード石油社が精油所の吸収合併を成功させ得たのには,次の5要因が大きく作用している。(1)1875年までの技術革新 (2)1872-75年間の深刻な石油不況 (3)スタンダード社の頭脳力,機敏性,先見性 (4)鉄道会社間の競争を利用する能力 (5)精油業者のコンビネーションの形成などである。コンビネーション・プロジェクトは,南部開発会社を出発点とする。同社が1872年4月に崩壊した時,ピッツバーグの精油業者グループは,精油業者を統一する新しい企画「ピッツバーグ計画」を推進した。ロックフェラーは,彼らのアイデアを直ちに支持した。しかしながらこの計画は,鉄道会社からリベートを獲得するのではないかという疑念を,石油地帯の精油業者に持たれて破産した。それゆえに,ジョン・D・ロックフェラーは,1872年8月に「全国精油業者連合」を形成した。だが,1873年6月会員相互の合意により解体された。2年後にロックフェラーは,全国精油業者連合の後継組織として「中央精油業者連合」を形成した。会長は,ジョン・D・ロックフェラーであった。このコンビネーションは吸収合併の礎石となった。スタンダード石油社は,新しく取得した会社の支払いに株式を当てるため1875年3月に,資本金250万ドルから350万ドルに増資した。合併した新会社は,石油地帯,フィラデルフィア,ピッツバーグ,ニューヨークで,精油業者を吸収合併する中核となった。ジョンソン・ニューロン・カムデンは,ボルテイモア・アンド・オハイオ鉄道の沿線地帯で,とくにパーカースバーグ(ウエスト・バージニア州),マリエラタ(オハイオ州),およびボルティモア(メリーランド州)で独立精油業者を吸収合併するに当って重要な役割を演じた。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The Standard Oil Company owes its successful absorption of refineries to five significant elements: (1) the technological revolution up to 1875, (2) the severe recession between 1872 and 75, (3) the remarkable brainpower, astuteness and foresight of Standard, (4) the ability to take advantage of the competition between railroads, (5) the application of various devices, such as the combination of refiners. The combination project started from the South Improvement Company. This company went through a breakdown on April 2, 1872, while a group of refiners in Pittsburgh had a new scheme, the Pittsburgh Plan, to unite the industry's interests. Their idea was immediately supported by Rockefeller. However, it was rejected by the Region refiners, because they had a suspicion of getting a rebate from rails. Therefore John D. Rockefeller formed the National Refiners' Association in August 1872, which was dissolved by the mutual consent of its members in June 1873. After two years, Rockefeller formed the Central Refiners' Association as the successor of the National Refiners' Association. Needless to say, Rockefeller himself was the president of the association. This combination provided the foundation for absorption. Standard Oil was recapitalized in March 1875 from $2,500,000 to $3,500,000 in order to pay for the new acquisitions. The new firms which joined Standard became nuclei for absorbing refineries in the Regions, in Philadelphia, in Pittsburgh, and in New York. Johnson Newlon Camden played a significant role when Standard took over independent refineries in the Baltimore and Ohio Railroad territory, especially, Parkersburgh (West Virginia); Marietta (Ohio), and Baltimore (Maryland). | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 31, 号 2-3, p. 151-173, 発行日 2000-03-25 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | combination | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the South Improvement Company | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Pittsburgh Plan | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the National Refiners' Association | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Central Refiners' Association | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | recapitalization | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Johnson N. Camden | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the Baltimore and Ohio Railroad | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | Parkersburgh | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Baltimore | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |