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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 社会学部
  3. 関西大学社会学部紀要
  4. 第35巻 第1号

Factors Affecting the Behavioral Intention to Use Mobile Banking Services

http://hdl.handle.net/10112/00022297
http://hdl.handle.net/10112/00022297
01d5457d-18c5-457b-9c68-fb731521733c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20031020-01.pdf KU-1100-20031020-01.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-01-14
タイトル
タイトル Factors Affecting the Behavioral Intention to Use Mobile Banking Services
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル モバイルバンキングへの利用意欲に影響する要因に関する一考察
著者 Tang, Tzung-I

× Tang, Tzung-I

WEKO 43365

Tang, Tzung-I

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Lin, Hsin-Hui

× Lin, Hsin-Hui

WEKO 43366

Lin, Hsin-Hui

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Wang, Yi-Shun

× Wang, Yi-Shun

WEKO 43367

Wang, Yi-Shun

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Wang, Yu-Min

× Wang, Yu-Min

WEKO 43368

Wang, Yu-Min

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43369
姓名 湯, 宗益
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43370
姓名 林, 心慧
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43371
姓名 王, 怡舜
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 43372
姓名 王, 育民
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Although millions of dollars have been spend on building mobile banking systems, report on mobile banking systems has shown that potential users may not use the systems in spite of their availability. There is a need for research to identify the factors that determine users' acceptance of mobile banking. According to the technology acceptance model (TAM), perceived ease of use and perceived usefulness constructs are believed to be fundamental in determining the acceptance and use of various IT. These beliefs, however, may not fully explain the user's behavior toward the newly emerging mobile banking. Using the technology acceptance model (TAM) as a theoretical framework, this study introduces "perceived credibility" as a new factor that reflects the user's security and privacy concern in the acceptance of mobile banking, and examines the effect of computer self-efficacy on intention to use mobile banking. Data collected from 267 users in Taiwan were tested against the extended TAM using the structural equation modeling approach. The results strongly support the extended TAM in predicting users' intention to adopt mobile banking systems, and demonstrate the significant effect of computer self-efficacy on behavioral intention through perceived ease of use, perceived usefulness, and perceived credibility.
書誌情報 関西大学社会学部紀要

巻 35, 号 1, p. 1-13, 発行日 2003-10-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02876817
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00046982
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学社会学部
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mobile banking
キーワード
主題Scheme Other
主題 Computer self-efficacy
キーワード
主題Scheme Other
主題 Technology Acceptance Model (TAM)
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
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Ver.1 2023-05-15 16:59:35.295190
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