ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

The Effectiveness of Listening Support on L2 Learners’ Listening Comprehension Ability: A Meta-Analysis

http://hdl.handle.net/10112/00017935
http://hdl.handle.net/10112/00017935
d92c2416-58e0-4385-95e1-e411b01a3ae5
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20140000-01.pdf KU-1100-20140000-01.pdf (1.0 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-11-05
タイトル
タイトル The Effectiveness of Listening Support on L2 Learners’ Listening Comprehension Ability: A Meta-Analysis
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル 聽力輔助對第二語言學習者聽力理解的效用:後設分析研究
著者 新谷, 奈津子

× 新谷, 奈津子

WEKO 35396
e-Rad 60815778
ORCID iD 0000-0003-3277-9736

ja 新谷, 奈津子
ISNI

en Shintani, Natsuko

Search repository
Matthew P, Wallaceb

× Matthew P, Wallaceb

WEKO 35398

Matthew P, Wallaceb

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 35399
姓名 新谷, 奈津子
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This article reports on a meta-analysis of studies that investigated the effectiveness of listening support on L2 listening comprehension ability. Altogether 18 studies were retrieved and coded for effect sizes from pre-to-post change. We first analyzed the effects of listening support by comparing listening practice with support to listening practice without support (i.e., listening exposure only). We then compared the effects of two main types of listening support: linguistic support (e.g., vocabulary teaching) and contextual support (e.g., pictorial information). The subsequent moderator analysis tested the impact of three mediator variables: the timing of listening support, the length of instruction, and the agent of input control (either teacher or students). The results showed that (1) listening support increased the effectiveness of listening practice; and (2) linguistic support showed a larger effect size than contextual support. The moderator analysis showed that there were no significant group differences in the timing of listening support or the length of listening practice. However, listening practice where students controlled the listening materials had a significantly larger effect size than teacher-controlled input practice. We discuss the theoretical and pedagogical significance of these findings and the role of small-scale meta-analyses.
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 文旨在報導一個後設分析研究,其目的在探討聽力輔助對第二語言學習者聽力理解的效用。我們共取得了18 篇相關研究,且以前後測聽力理解變化的效果量進行編碼。首先,我們藉由比較聽力輔助的有無,剖析聽力輔助的效果;接著,我們探究語言輔助(如,單字教學)及語境輔助(如,圖像訊息)兩種主要輔助方式的效果。後續的調節變項分析則檢定三個中介變項的影響力:聽力輔助使用時機、輔助教學時間的長短、聽力素材輸入主控者(教師或學生)。根據研究結果,我們得到以下結論:(一)聽力輔助能增進聽力練習的成效。(二)語言輔助的效果量大於語境輔助。而調節變項分析的結果顯示,聽力輔助使用時機與輔助教學時間,無顯著調節效果。然而,聽力素材輸入主控者之差異則具顯著調節效果:學生為聽力素材主控者的練習,其效果量顯著高於以教師為主控者的練習。文末,我們討論本研究發現的理論與教學意義以及小規模後設分析的角色。
書誌情報 English Teaching and Learning

巻 38, 号 3, p. 71-101, 発行日 2014
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 10237267
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.6330/ETL.2014.38.3.03
権利
権利情報 (C) 2014 Department of English, National Taiwan Normal University
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Department of English, National Taiwan Normal University
キーワード
主題Scheme Other
主題 second language listening instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 meta-analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 second language listening support
キーワード
主題Scheme Other
主題 第二語言聽力教學
キーワード
主題Scheme Other
主題 後設分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 第二語言聽力輔助
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:50:19.313377
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3