ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1200 教育推進部
  2. 教育開発支援センター
  3. 関西大学高等教育研究
  4. 創刊号

大学の授業における講義質問票と主題記入票の活用

http://hdl.handle.net/10112/2936
http://hdl.handle.net/10112/2936
de04abdd-223e-4202-8d93-94ad0f10fabb
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1200KKK-20101031-03.pdf KU-1200KKK-20101031-03.pdf (642.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-02-21
タイトル
タイトル 大学の授業における講義質問票と主題記入票の活用
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 比佐, 篤

× 比佐, 篤

WEKO 30734
e-Rad 50770492

ja 比佐, 篤
ISNI

en Hisa, Atsushi

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 30735
姓名 Hisa, Atsushi
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to illustrate a teaching method using a questionnaire form and a topic sheet. They are designed so that students will participate actively in a university class. The questionnaire form is developed so that students write their questions after the class concerning the content of a lecture. The topic sheet refers to the form on which students write before the class the summary of the content of a handout or the textbook. Using these forms at the lecture, the class is divided into the five parts: Introduction, Preparation, Recording the Theme, Lecture, and Questionnaire. First, during Introduction, an instructor answers the questions from the previous lecture (20-25 minutes). Next, during Preparation, each student reads the handout or the teaching materials, and writes a summary on the topic sheet. Meanwhile, the instructor distributes the questionnaire form, but students who are late will not receive it (10-15 minutes). During Recording the Theme, students copy the model answers of the main subjects that the instructor presents (5 minutes). During Lecture, the instructor delivers a lecture (35-45 minutes). Finally, during Questionnaire, students fill in the form concerning the lecture. Both the questionnaire form and topic sheet will be collected at the end of class. The advantage of this method is to maintain the concentration of students. Furthermore, students do not take the lecture passively, but actively participate in the lecture by way of writing summary and questions.
書誌情報 関西大学高等教育研究

巻 1, p. 13-23, 発行日 2010-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856389
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12626037
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学教育開発支援センター
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学の授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 講義質問票
キーワード
主題Scheme Other
主題 主題記入票
キーワード
主題Scheme Other
主題 lecture at university
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:06:10.295833
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3