ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 東アジア文化研究科
  3. 文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集
  4. 第5号

円山応挙と清朝花鳥画 : 近衛家煕の唐物趣味をふまえて

http://hdl.handle.net/10112/10017
http://hdl.handle.net/10112/10017
cf85e474-6bf4-4ef2-a0e0-8ffb3a7c0d79
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20151101-04.pdf KU-1100-20151101-04.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-04-25
タイトル
タイトル 円山応挙と清朝花鳥画 : 近衛家煕の唐物趣味をふまえて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Maruyama Ōkyo and Qing Bird-and-Flower Paintings: Konoe Iehiro’s Taste of Imports
著者 村上, 敬

× 村上, 敬

WEKO 30585

村上, 敬

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 30586
姓名 Murakami, Kei
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Research about Japanese paintings from after the mid-Edo period has recently been criticized as valuing Western culture over and above Chinese culture. At the root of the problem lies a dichotomy between Japan as being leader of Asia and the West in the two-dimensional world view of early modern Japan. Such criticism can be aimed at research about Maruyama Ōkyo, who was one of the most representative painters of Edo period Japan. In this paper I discuss Konoe Iehiro, who was a court noble with indirect ties to Ōkyo and who was also fond of the latest Chinese imports at that time. He imported the latest Chinese paintings from the Ryukyu islands, predating the arrival in Japan of Shen Quran. I elucidate the fact that Ōkyo was supported by Iehiro’s salons that recognized the importance of replications of paintings by Sun Yi and others. Just prior to Ōkyo’s birth, there was a revival of the Song and Yuan periods’ painting style. As a result, Shen Quan came to Japan, creating the foundation upon which the shasei-ga of Ōkyo could be accepted by the art world of that time. In other words, an interest in and understanding of paintings from a variety of regions already existing in Kyoto in the middle of the Edo period does not readily fit within today’s accepted framework of Japanese art history.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 東アジアの言語と表象
書誌情報 文化交渉 : Journal of the Graduate School of East Asian Cultures : 東アジア文化研究科院生論集

巻 5, p. 65-82, 発行日 2015-11-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21874395
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12712795
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院東アジア文化研究科
キーワード
主題Scheme Other
主題 円山応挙
キーワード
主題Scheme Other
主題 近衛家煕
キーワード
主題Scheme Other
主題 孫億
キーワード
主題Scheme Other
主題 沈南蘋
キーワード
主題Scheme Other
主題 金箋画
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学(Kansai University)
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:01:14.790138
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3