ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 東アジア文化研究科
  3. 文化交渉 : 東アジア文化研究科院生論集
  4. 第3号

日中韓におけるアンフォルメル様式の展開と独自性

http://hdl.handle.net/10112/9905
http://hdl.handle.net/10112/9905
6115d037-e29f-4878-8f29-ccf05b7fb517
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20140930-04.pdf KU-1100-20140930-04.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-04-11
タイトル
タイトル 日中韓におけるアンフォルメル様式の展開と独自性
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Development and Originality of the Informel Art Style in Japan, China and Korea
著者 中島, 小巻

× 中島, 小巻

WEKO 30515

中島, 小巻

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 30516
姓名 Nakajima, Komaki
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Based on their experiences during the Second World War, Wols (1913-1951), Jean Fautrier (1898-1964) and Jean Dubufett (1901-1985) each exhibited works at the Rune Douran gallery. These works, using unique abstract expressions revealed the inner world of the self. Michel Tapié, a French art critic, inspired by the works of these three artists held an exhibition in 1951 titled Véhémences Confrontées. It was here that “Hot Abstract”, anti-representational paintings by
George Mathieu (1921-2012), Jackson Pollock (1912-1956), and Willem de Kooning (1904-1997) were exhibited. Informel painting is an abstract painting style, where an artist attempts to express their self-possibility as it is on the canvas without relying on realistic and formalistic expressive techniques. Informel style, as advocated by Tapie, is a painting style that could be found in art circles all over the world during roughly the same period. This also includes East Asia. However, because the Informel style in East Asia has been criticized by Western art critics as being
“an imitator of abstract expression”, most previous research on the Informel style in East Asia has focused on the influences of the West, and as a result the
original aspects of these works have for the most part been neglected. This paper shall attempt to reveal these unique and original aspects of the Informel style by exploring the development of this art form in Japan, China and Korea.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 東アジアの言語と表象
書誌情報 文化交渉 : Journal of the Graduate School of East Asian Cultures : 東アジア文化研究科院生論集

巻 3, p. 55-73, 発行日 2014-09-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21874395
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12712795
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院東アジア文化研究科
キーワード
主題Scheme Other
主題 アンフォルメル絵画
キーワード
主題Scheme Other
主題 具体美術協会
キーワード
主題Scheme Other
主題 現代美術家協会
キーワード
主題Scheme Other
主題 趙無極
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学(Kansai University)
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:01:55.930169
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3