WEKO3
アイテム
野口小蘋の山水画ー東アジアにおける真景図の変遷ー
http://hdl.handle.net/10112/7606
http://hdl.handle.net/10112/7606232c253d-4c5f-4675-a226-319418df828f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-04-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 野口小蘋の山水画ー東アジアにおける真景図の変遷ー | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Landscape Paintings (Sansui-ga) of Noguchi Shōhin The Transition of Shinkei-zu in East Asia | |||||
著者 |
荒井, 菜穂美
× 荒井, 菜穂美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 29927 | |||||
姓名 | Arai, Naomi | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Noguchi Shōhin was one of the great Nanga painters in the Meiji period. However, Her works have not been much researched because Kyūha (the old school) which she belonged to was not the mainstream of Japanese modern art. This treatise deals with her landscape paintings drawn from real life: Kōshūmitake-zu and Komatsushima and Awa Naruto-zu byoubu. To begin with, I confirm the definition of Shinkei-zu, and then, make close analysis of two works to clarify what she specifically learned from nature and conception of works. Furthermore I weigh the one against the other and examine the transition. | |||||
書誌情報 |
東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian cultural interaction studies 巻 6, p. 177-193, 発行日 2013-03-27 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18827748 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学大学院東アジア文化研究科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 野口小蘋 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 真景図 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 甲州御嶽図 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小松島・阿波鳴門図屏風 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 南画(文人画) |