WEKO3
アイテム
狩野探幽《雪中梅竹鳥図》における「折枝画」的性格について
http://hdl.handle.net/10112/7641
http://hdl.handle.net/10112/7641e82f8e7d-7875-43e4-aa7f-d5f7a53080d2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-05-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 狩野探幽《雪中梅竹鳥図》における「折枝画」的性格について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Study about Elements of 'Sesshiga' in "Sechūbaichikuchōzu" by Kanō Tan'yū | |||||
著者 |
石田, 智子
× 石田, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 29925 | |||||
姓名 | Ishida, Tomoko | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The paintings by Kanō Tan'yū in Jōrakuden of Nagoya Castle are referred as good examples that have the characters of the Kanō Tan'yūs style. They are also recognized as masterpiece in the Edo period. Therefore, this paintings are important in Japanese Art history. Of the paintings by Tan'yū of Nagoya Castle, "Sechūbaichikuchōzu" is the best example of Tan'yū style because it has much space in its background. In this thesis, I analysis this painting and "Sechūchikurinkyūjakuzu" which is the pair of it. Especially, I argue that Tan'yu used the composition of 'sessiga' which is painted in South Asia in this painting. | |||||
書誌情報 |
東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian cultural interaction studies 巻 6, p. 159-176, 発行日 2013-03-27 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18827748 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学大学院東アジア文化研究科 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 狩野探幽 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 名古屋城上洛殿障壁画 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 折枝画 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 花鳥障壁画 |