ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

Examining the Effects of Presentation-based Instruction on Japanese Engineering Students' Attitudes towards Learning English : A Preliminary Study

http://hdl.handle.net/10112/7796
http://hdl.handle.net/10112/7796
f57d1da1-0cf8-4e56-9036-484bad4c6e42
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20120331-02 KU-1100-20120331-02 (1).pdf (975.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-06-12
タイトル
タイトル Examining the Effects of Presentation-based Instruction on Japanese Engineering Students' Attitudes towards Learning English : A Preliminary Study
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Maekawa, Yoko

× Maekawa, Yoko

WEKO 20363

Maekawa, Yoko

Search repository
Yashima, Tomoko

× Yashima, Tomoko

WEKO 20364
e-Rad 60210233

Yashima, Tomoko

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20365
姓名 前川, 洋子
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 20366
姓名 八島, 智子
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 English has become a necessary tool for Japanese engineering students; however, generally speaking, engineering students do not have much interest in learning English. For a preliminary study of engineering students' motivation to learn English, we used Dörnyei's (2009) second language (L2) motivational self system to examine their attitudes towards learning English and how presentation-based courses might affect their motivation/attitudes. The results showed that presentation activity is effective in reducing students' anxiety towards using English as well as increasing their interest in it. Moreover, students' perceived competence grew significantly, and proved that the English presentation activity is effective in helping engineering students to gain confidence in using English. Thus, we concluded that the presentation activities are effective in helping learners create clearer visions of their future selves using English.
書誌情報 JACET Kansai journal = JACET関西紀要

巻 14, p. 17-28, 発行日 2012-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18802281
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Kansai Chapter the Japan Association of College English Teachers
出版者(他言語)
値 大学英語教育学会関西支部
キーワード
主題Scheme Other
主題 ideal L2 self
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 presentation-based instruction
権利
権利情報 大学教育学会: 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:38:59.038408
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3