WEKO3
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[研究ノート] アド・テクノロジーが社会問題である場合についての覚書(1)
http://hdl.handle.net/10112/11013
http://hdl.handle.net/10112/1101398d296c9-1e60-4c1c-bdfc-2f86e1002870
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KU-1100-20170331-06.pdf (923.0 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-04-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | [研究ノート] アド・テクノロジーが社会問題である場合についての覚書(1) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Some social problems caused by Advertising Technology: A memorandum for future discussion | |||||
著者 |
水野, 由多加
× 水野, 由多加 |
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著者別名 | ||||||
姓名 | Mizuno, Yutaka | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Among recently developed advertising practices, so called advertising technology is key. Academic advertising knowledge does not exceed in that, besides industrial and business knowledge only exists. Knowledge of advertising among academics is seriously lacking compared to industrial and business knowledge. This paper describes some social problems among journalistic documents to provide a memorandum for future discussion. | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 近年広告の実践において、アド・テクノロジーと呼ばれるネット広告の自動取引・配信の仕組みが急速に一般化した。しかしながらその広告についての知識は実践面での急伸に追い着かない面が多々ある。合理性と人間性を併せ持ち、より冷静で構造的な知識体系構築を目指すべきアカデミックな知識のための記述には馴染まないことも多い。本稿は、そのいくつかの社会的軋轢について、ジャーナリスティックな側面も否定できないけれども、今後のための資料として記述を試みる覚書である。 | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 48, 号 2, p. 91-111, 発行日 2017-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertising technology | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social problems | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | web advertising | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | net advertising | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertising and society | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アド・テクノロジー | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | ウエブ広告 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネット広告 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告と社会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |