ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等
  1. 0030 科学研究費助成事業成果報告書
  2. 科研費-外国語学部

Who is data-driven learning for? Challenging the monolithic view of its relationship with learning styles

http://hdl.handle.net/10112/13019
http://hdl.handle.net/10112/13019
7d0ed59c-9cad-4ee1-b056-0e0cf1fcc3cd
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-0300-20161000-02.pdf KU-0300-20161000-02.pdf (847.7 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-08
タイトル
タイトル Who is data-driven learning for? Challenging the monolithic view of its relationship with learning styles
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 2156
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
中條, 清美

× 中條, 清美

WEKO 2157

en Chujo, Kiyomi

ja 中條, 清美

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examines the relationship between one type of data-driven learning (DDL) and inductive–deductive learning styles. Participants were 145 Japanese university learners of English as a foreign language, all of whom showed significant improvements in a grammar test after teacher-led guided DDL induction. Data were collected using a questionnaire on inductive–deductive learning styles and DDL task values. Weak correlations were found between the
inductive–deductive continuum of learning styles and the DDL task value, but no differences in magnitude were found from an examination of the confidence interval for the two correlations. These findings indicate that depending on the type, guided DDL-type induction may be beneficial for both deductive and inductive learners irrespective of their learning styles. The paper concludes with suggestions that future DDL studies should carefully define the construct of DDL and explore its relationship with learner characteristics.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study was supported by JSPS KAKENHI Grant Numbers 26704006 and 25284108.
書誌情報 en : System

巻 61, p. 55-64, 発行日 2016-10
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0346251X
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1016/j.system.2016.07.010
権利
権利情報 This is the accepted version of the manuscript. The final, definitive version of this paper will be
published in System by Elsevier, All rights reserved.
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
出版者
出版者 Elsevier
言語 en
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 data-driven learning (DDL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning styles
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inductive
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 deductive
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 guided induction
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:02:32.941647
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

水本, 篤, 中條, 清美, 2016, Who is data-driven learning for? Challenging the monolithic view of its relationship with learning styles: Elsevier, 55–64 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3