ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等
  1. 0030 科学研究費助成事業成果報告書
  2. 科研費-外国語学部

Development of a scale to measure learners' perceived preferences and benefits of data-driven learning

http://hdl.handle.net/10112/13012
http://hdl.handle.net/10112/13012
55102600-694d-477b-b6f2-c7475873470b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20160000-01.pdf KU-1100-20160000-01.pdf (5.9 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-07
タイトル
タイトル Development of a scale to measure learners' perceived preferences and benefits of data-driven learning
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 2150
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
中條, 清美

× 中條, 清美

WEKO 2151

en Chujo, Kiyomi

ja 中條, 清美

Search repository
横田, 賢司

× 横田, 賢司

WEKO 2152

en Yokota, Kenji

ja 横田, 賢司

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 In spite of researchers' and practitioners' increasing attention to data-driven learning (DDL) and increasing numbers of DDL studies, a multi-item scale to measure learners' attitude toward DDL has not been developed thus far. In the present study, we developed and validated a psychometric scale to measure learners' perceived preferences and benefits of DDL for research and pedagogical purposes. First, we created an item pool by referring to open-ended responses from learners; second, the items were pilot tested with target-level learners of English as a foreign language; and third, with item analyses and exploratory factor analysis, the revised version of the questionnaire was prepared. Finally, the questionnaire was administered, and its psychometric properties were examined with confirmatory factor analysis and fit indices. The final phase also included a measure of task values to explore the convergent evidence of the construct validity of the proposed scale. The results suggest that the scale is a valid measure of learners' attitudes toward DDL, with the hypothesized model providing a good fit with the data. We propose that the scale can be used in future studies that utilize the same type of questionnaire research to facilitate further investigation of DDL. Suggestions for further research are also provided.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study was supported by JSPS KAKENHI Grant Numbers 26704006 and 25284108.
書誌情報 en : ReCALL

巻 28, 号 2, p. 227-246, 発行日 2016-05
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09583440
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1017/S0958344015000208
権利
権利情報 This is the accepted version of the manuscript. The final, definitive version of this paper will be
published in ReCALL by Cambridge University Press, All rights reserved.
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
出版者
出版者 Cambridge University Press
言語 en
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 data-driven learning (DDL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learner concordancing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computer use in classroom
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 attitude
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 scale development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:02:34.508618
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

水本, 篤, 中條, 清美, 横田, 賢司, 2016, Development of a scale to measure learners' perceived preferences and benefits of data-driven learning: Cambridge University Press, 227–246 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3