ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 文学部
  3. 関西大学芸術学美術史研究学会eジャーナル
  4. 第3号

フランツ・マルクの絵画 : 純粋抽象への途

https://doi.org/10.32286/00027805
https://doi.org/10.32286/00027805
0f9d5f47-70aa-44ff-bf65-b0cec7d4363d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20221231-01.pdf KU-1100-20221231-01.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-01-30
タイトル
タイトル フランツ・マルクの絵画 : 純粋抽象への途
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32286/00027805
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Art of Franz Marc : The Path to Pure Abstraction
言語 en
著者 岡本, 吉光

× 岡本, 吉光

WEKO 52695

ja 岡本, 吉光

en Okamoto, Yoshimitsu

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Marc aimed for "pure painting" based on the artist's vital emotions as a means of expression using animal painting with the inner spiritual "animalization of art" as the guiding principle of sensing and expressing the essence of the natural world. However, in his later works after the publication of the annual magazine "The Blue Rider", he changed from figurative expression centered on animal paintings to abstract expression. The immediate impetus for this was his encounter with Italian Futurism and Robert Delaunay's Orphism. The reasons for Marc's acceptance of these new arts and how they influenced his artistic philosophy and production have not always been fully studied. In this paper, we clarify the reasons for Marc's acceptance of Futurism and Delaunay's Orphism, and what kind of influence it had on Marc's art, by examining Marc's letters, Marc's essays, and previous research, and clarify the path from figurative animal painting to pure abstraction. I aimed to do that. The reason Marc accepted Futurism and Delaunay's Orphism was that he believed that these new arts were on common ground with Marc's goal of "pure painting" and would contribute to its realization. The influence of Futurism on Marc's work, especially Boccioni, is expressed in the acceptance of the dynamic compositional expression of Futurism in many of the works of the late Marc period. It is no exaggeration to say that the color cubism, named Orphism, left traces of its influence in almost all of Marc's later works due to its transparent prisms, faceted surfaces, and mesh patterns of moving color planes.
言語 en
書誌情報 ja : 関西大学芸術学美術史研究学会eジャーナル

巻 3, p. 1-23, 発行日 2022-12-31
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学芸術学美術史研究学会
言語 ja
キーワード
主題Scheme Other
主題 フランツ・マルク
キーワード
主題Scheme Other
主題 芸術の動物化
キーワード
主題Scheme Other
主題 未来派
キーワード
主題Scheme Other
主題 オルフィスム
キーワード
主題Scheme Other
主題 純粋絵画
キーワード
主題Scheme Other
主題 Franz Marc
キーワード
主題Scheme Other
主題 Animalization of Art
キーワード
主題Scheme Other
主題 Futurism
キーワード
主題Scheme Other
主題 Orphism
キーワード
主題Scheme Other
主題 Pure Painting
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:51:05.775518
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3