WEKO3
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A Test of the Laroche Competitive Vulnerability Model of Cognitions, Attitudes, Intentions, and Behavior : An Application to Fast Food Outlets
http://hdl.handle.net/10112/00022352
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KU-1100-20010330-01.pdf (1.6 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-01-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Test of the Laroche Competitive Vulnerability Model of Cognitions, Attitudes, Intentions, and Behavior : An Application to Fast Food Outlets | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
Laroche, Michel
× Laroche, Michel× Teng, Lefa |
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概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿では、まず消費者によるブランド選択過程に関する理論についての文献が再検討されている。次いで「ラローシュ競合バルネラビリテイ・モデル」を紹介したうえで、カナダのモントリオールの消費者が現実に選択したファーストフードのデータを使用してこのモデルを検証している。最も人気がある3種類のファーストフードのデータに構造方程式モデルを適用したところ、これらファーストフード系列店の3対の組み合わせすべてに対しこのモデルが支持された。3種類のブランドを含むモデルに対する結果の適合度は良かったが、競合関係が2ブランドモデルよりも弱く、その効果がいくぶん低いことが明らかとなった。今後の研究に対する示唆が提示されている。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper first reviews the literature on theories regarding consumer brand selection processes and the role of competition within this process. It then introduces the Laroche competitive vulnerability model and then it tests this model using data on fast-food choices by actual consumers in Montreal, Canada. Using structural equation modelling, and the three most popular brands of fast-food, the model is supported for all three pairs of fast-food outlets. For the model containing the three brands, the results indicate a good fit, but the competitive relationships are weaker than for the two-brand models, indicating some dilution of competitive effects. Suggestions for future research are provided. | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 32, 号 3, p. 1-19, 発行日 2001-03-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 競合バルネラビリティ・モデル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブランド選択過程 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ファーストフード系列店 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 構造方程式モデル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Competitive vulnerability model | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | brand selection process | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | fast food outlets | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | structural equation modelling | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |