WEKO3
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新聞記事における「番組提供」言説の混乱 : 記事観察分析を通じたその無差別性、融通性の確認
http://hdl.handle.net/10112/00022261
http://hdl.handle.net/10112/0002226179871473-f8e9-46fa-af7f-6c6b6cc9c1e2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KU-1100-20050330-02.pdf (2.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-01-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 新聞記事における「番組提供」言説の混乱 : 記事観察分析を通じたその無差別性、融通性の確認 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Confusion in expressions concerning "program sponsorship" in newspaper articles : A confirmation of their lack of manners and vagueness, through an observation and analysis of newspaper articles | |||||
著者 |
水野, 由多加
× 水野, 由多加 |
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著者別名 | ||||||
姓名 | Mizuno, Yutaka | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 日本の民間放送番組は広告主の提供により制作、放送がなされる。しかしながら、こうした創生期からの原義に忠実な理解に照らせば、この20年間の新聞記事中に見られる「番組提供」という言葉の誤用が極めて多い。主語、対象、方向性、内容、他の概念との混濁などがいかに見られ、そのことが何を生起させるかに関して考察を行う。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In Japan, programs on commercial broadcasters are produced and broadcast with the sponsorship of advertisers. However, there have been lots of misunderstandings on this matter in newspaper articles over the last 20 years, from the view point of the original meaning. The author considers how these misunderstandings occur and what the consequences are. | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 36, 号 3, p. 27-49, 発行日 2005-03-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 民間放送 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 番組 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 提供 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告主 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | commercial broadcaster | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
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キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertiser | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |