ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 心理学研究科
  3. Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要
  4. 第10号

定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その10)

http://hdl.handle.net/10112/00019975
http://hdl.handle.net/10112/00019975
63fa3a47-6567-4b99-a784-71ebb1dad436
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20200316-03.pdf KU-1100-20200316-03.pdf (840.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-06
タイトル
タイトル 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その10)
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Community Clinical Psychological Support of an Evening High School (X)
言語 en
著者 阿部, 美香

× 阿部, 美香

WEKO 39311

ja 阿部, 美香

Search repository
小田原, 康貴

× 小田原, 康貴

WEKO 39312

ja 小田原, 康貴

Search repository
高戸, 優衣

× 高戸, 優衣

WEKO 39313

ja 高戸, 優衣

Search repository
守屋, 彩加

× 守屋, 彩加

WEKO 39314

ja 守屋, 彩加

Search repository
中田, 行重

× 中田, 行重

WEKO 36709
e-Rad 00243858

ja 中田, 行重
ISNI

en Nakata, Yukishige

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39315
姓名 Abe, Mika
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39316
姓名 Odahara, Koki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39317
姓名 Takato, Yui
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39318
姓名 Moriya, Ayaka
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 ある定時制高校への大学院生による地域臨床的な支援活動は今年で10年目となった。今年度も「改訂版支援モデル(循環型)」に基づいて、校内巡回、教室内支援、グループワークの実施、先生方との情報共有、広報活動を行った。今年度は支援員の人数が例年と比較して少なかったことから、相談室の開室を後期のみに限定し、前期は校内巡回や広報活動における支援の浸透化を図った。また、情報共有シート(気になるメモ)や話し合いを通して先生と情報共有することや、支援員内における情報共有をこまめに行ったことでより質の高い支援を心掛けた。広報活動、グループワーク、相談室についての改善点もいくつか考えられた。そこで、次年度を視野に入れた縦の連携に関する新たな視点を有することが重要であると考えられ、今後の課題となることが示唆された。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This year marks the 10th year of graduate students' involvment in community clinical psychological support at a night high school. Based on the 'Revised Edition Support Model (Circulation Type)', graduate school students engaged in making rounds on campus, support within classrooms, conducting groups, sharing infomation with teachers, and public relations activities. This year the number of support staff was smaller than in recent years, hence, the consultation room was opened only during the later semester while in the first semester, increased support were allocated to making rounds, and on public relations activities. Moreover, refined levels of support were obtained using 'information sharing sheets' ('concerns memo') and through discussions. Severals points of possible improvements in public relations activities, group work and the consulting room was considered. Through such engagements, passing information to next year's staff evolved as an issue to be considered as continuity was regarded as an important issue.
書誌情報 Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要

巻 10, p. 17-26, 発行日 2020-03-16
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12590224
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻
キーワード
主題Scheme Other
主題 定時制高校
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 連携
キーワード
主題Scheme Other
主題 Evening High School
キーワード
主題Scheme Other
主題 School Support
キーワード
主題Scheme Other
主題 Groupwork
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cooperation
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 17:37:00.646768
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

阿部, 美香, 小田原, 康貴, 高戸, 優衣, 守屋, 彩加, 中田, 行重, 2020, 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み(その10): 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻, 17–26 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3