WEKO3
-
RootNode
アイテム
知識移転手法に基づいた災害経験の伝達・展開に関する分析 : 東日本大震災における学校防災マニュアルの作成・展開を題材として
http://hdl.handle.net/10112/00018620
http://hdl.handle.net/10112/000186201723b8a4-b9ac-4219-beaa-ef42f33bd4da
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-11-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 知識移転手法に基づいた災害経験の伝達・展開に関する分析 : 東日本大震災における学校防災マニュアルの作成・展開を題材として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Study of the knowledge transfer about disaster experience | |||||
著者 |
小野田, 理保
× 小野田, 理保× 越山, 健治 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36549 | |||||
姓名 | Onoda, Riho | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 36550 | |||||
姓名 | Koshiyama, Kenji | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this research is to clarify knowledge transference of school disaster prevention. The significant point as knowledge transference of school disaster prevention is transference of tacit knowledge, but the present school disaster prevention is only move of explicit knowledge. Explicit knowledge arises from tacit knowledge in the stricken area. "EARTH" is a successful example of move of tacit knowledge. The "think together" and "sense of reality" is indispensable to school disaster. These elements are necessary for school disaster prevention. | |||||
書誌情報 |
社会安全学研究 = Safety science review 巻 6, p. 123-133, 発行日 2016-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21860815 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12523726 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学 社会安全研究センター | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School disaster prevention | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | knowledge transference | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | tacit knowledge | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | explicit knowledge | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |
Share
Cite as
小野田, 理保, 越山, 健治, 2016, 知識移転手法に基づいた災害経験の伝達・展開に関する分析 : 東日本大震災における学校防災マニュアルの作成・展開を題材として: 関西大学 社会安全研究センター, 123–133 p.
Loading...