ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1200 教育推進部
  2. 教育開発支援センター
  3. 関西大学高等教育研究
  4. 第8号

国内外の大学教育カリキュラムの国際化の流れを考える : 留学の短期化・英語言語媒体科目(EMI)を志向する国際教育

http://hdl.handle.net/10112/11097
http://hdl.handle.net/10112/11097
7048fc96-20f4-4d5a-b154-2342d7f2c8ac
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1200-20170301-03.pdf KU-1200-20170301-03.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-18
タイトル
タイトル 国内外の大学教育カリキュラムの国際化の流れを考える : 留学の短期化・英語言語媒体科目(EMI)を志向する国際教育
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 池田, 佳子

× 池田, 佳子

WEKO 30905
e-Rad 90447847

池田, 佳子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 30906
姓名 Ikeda, Keiko
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 With the increasing impacts of globalization on societies worldwide, higher education has experienced sustained pressure to adopt and adapt to a wide variety of socioeconomic changes. Universities in both Japan and overseas have endeavored to undertake complex and far reaching programs of educational internationalization, and while there has been great diversity in institutional strategies for accomplishing such internationalization initiatives, there are a number of specific tendencies that serve to orient such processes. This paper explores a number of these trends with a particular emphasis given to institutional approaches to student mobility and internationalization of curricula. For example, over the last decade study abroad periods (length of student stay abroad) around the world have become shorter, with periods of less than 8 weeks becoming more popular. In addition, there has been a dramatic expansion of the number of hosting countries or regions for study abroad students globally; with the two largest importing countries the UK and USA now facing many “new players” in a more competitive international environment. Another highly influential development can be observed with the emergence of EMI (English as a Medium of Instruction) curricula in non-English speaking countries, particularly those in the Asia-Pacific region. While the dramatic increase in the number of EMI programs has afforded for a significant increase in potential study destinations for students, the pathways for EMI promotion in higher education are not always the easy ones. The paper also provides a brief exploration of some key factors that might illuminate the ubiquity of these trends.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 科学研究費基盤C(一般)研究番号15K02666(代表:池田佳子)および科学研究費挑戦的萌芽 研究番号15K12908(代表:バイサウスドン)
書誌情報 関西大学高等教育研究

巻 8, p. 11-22, 発行日 2017-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856389
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12626037
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学教育開発支援センター
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生モビリティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学教育の国際化
キーワード
主題Scheme Other
主題 留学/EMI
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:45:22.660218
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

池田, 佳子, 2017, 国内外の大学教育カリキュラムの国際化の流れを考える : 留学の短期化・英語言語媒体科目(EMI)を志向する国際教育: 関西大学教育開発支援センター, 11–22 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3