WEKO3
-
RootNode
アイテム
日本発近代知への接近― 梁啓超の場合
http://hdl.handle.net/10112/3239
http://hdl.handle.net/10112/3239953067e9-0fca-4762-85e7-0c2e50e9fcd8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本発近代知への接近― 梁啓超の場合 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Approaching Modern Knowledge via Japan: Liang Qichao’s Efforts | |||||
著者 |
沈, 国威
× 沈, 国威 |
|||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Chinese and Japanese started to reverse their respective status beginning in the mid-19th-century when Japanese became the premier medium to disseminate Western learning in East Asia. Growing numbers of Chinese began to learn Japanese as a means to acquire modern knowledge. Liang Qichao discovered Japan as a source of “information” only by the end of 1896. Under the influence of his teacher Kang Youwei, Liang gradually realized Japan’s significance as a producer of modern knowledge. He tried to master Japanese himself and, using his popularity, called on his compatriots to learn the language and obtain new knowledge from Japanese books. This paper reconstructs and analyzes Liang’s efforts at promoting Japanese between 1896 and 1902. | |||||
書誌情報 |
東アジア文化交渉研究 = Journal of East Asian Cultural Interaction Studies 巻 2, p. 217-228, 発行日 2009-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18827748 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学文化交渉学教育研究拠点(ICIS) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 西学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新名词 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日语 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 国语 | |||||
シリーズ | ||||||
関連名称 | Vol.2 |