ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 心理学研究科
  3. Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要
  4. 第9号

定時制高校に対する地域臨床的支援の試み (その9)

http://hdl.handle.net/10112/16830
http://hdl.handle.net/10112/16830
800f23db-4433-4dea-a27b-5ac7afcb574f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20190300-04.pdf KU-1100-20190300-04.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-18
タイトル
タイトル 定時制高校に対する地域臨床的支援の試み (その9)
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Community Clinical Psychological Support of an Evening High School (IX)
言語 en
著者 新家, 結子

× 新家, 結子

WEKO 33160

ja 新家, 結子

Search repository
堀井, 一希

× 堀井, 一希

WEKO 33161

ja 堀井, 一希

Search repository
黒川, 隼

× 黒川, 隼

WEKO 33162

ja 黒川, 隼

Search repository
森田, 菜摘

× 森田, 菜摘

WEKO 33163

ja 森田, 菜摘

Search repository
尾浦, 有梨

× 尾浦, 有梨

WEKO 33164

ja 尾浦, 有梨

Search repository
中田, 行重

× 中田, 行重

WEKO 36709
e-Rad 00243858

ja 中田, 行重
ISNI

en Nakata, Yukishige

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33166
姓名 Araie, Yuko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33167
姓名 Horii, Kazuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33168
姓名 Kurokawa, Shun
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33169
姓名 Morita, Natsumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33170
姓名 Oura, Yuri
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 ある定時制高校への大学院生による地域臨床的な支援活動は今年で9年目となった。今年度も「改訂版支援モデル(循環型)」に基づいて、校内巡回、教室内支援、グループワークの実施、先生方との情報共有、広報活動を行った。今年度からは支援日を週3日で固定することで駐在感を増やし、支援の浸透化を図ってきた。また、先生との連携が不十分であったという昨年度の反省を受け、先生方との情報共有の方法として、担当の先生を介した情報共有シート(気になるメモ)の利用を試みた。その結果、先生と口頭および書面での情報共有の機会が増えるといった効果をみることができた。今後の支援継続においても、環境に働きかけることの重要性に留意しながら、先生方との密な連携を目指していくことが喫緊の課題となるであろう。
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 It has been nine years since a team of graduate students began offering psychological support to an evening high school. This year, we continued to enhance support activities based on "the revised support model (circulation type)" from the previous year, by moving around in the school, mentoring the students between classes, facilitating group work, sharing students' information with the teachers, and making our activities known by publishing a newsletter and communicating face to face. To promote awareness of our activities in the school, we have employed a fixed three-days-a-week shift. We are also using new documents, which we call "concerns memos" to share information with the teachers, because we realized that our activities were not sufficiently integrated into the school system last year. Consequently, we have been able to increase our chances of sharing information with the teachers. It has been suggested that we should continue to work closely with the teachers and to seek to improve the learning environment for the students.
書誌情報 Psychologist : 関西大学臨床心理専門職大学院紀要

巻 9, p. 45-51, 発行日 2019-03
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12590224
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院心理学研究科心理臨床学専攻
キーワード
主題Scheme Other
主題 定時制高校
キーワード
主題Scheme Other
主題 学校支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループワーク
キーワード
主題Scheme Other
主題 Evening High School
キーワード
主題Scheme Other
主題 Supporting School
キーワード
主題Scheme Other
主題 Group Project
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 18:52:57.173719
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3