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  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 心理学研究科
  3. 関西大学心理学研究
  4. 第4号

説得メッセージの表現モードが説得効果に及ぼす影響 -テレビショッピングとブログを用いた検討-

http://hdl.handle.net/10112/10455
http://hdl.handle.net/10112/10455
afa04d3e-bb2d-44e0-a598-fb4ab8477a20
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20130300-02.pdf KU-1100-20130300-02.pdf (472.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-10-20
タイトル
タイトル 説得メッセージの表現モードが説得効果に及ぼす影響 -テレビショッピングとブログを用いた検討-
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Effects of expression style of persuasive messages on attitudes: Studies using TV shopping program and blog
著者 北村, 英哉

× 北村, 英哉

WEKO 28559
e-Rad 70234284

北村, 英哉

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 28560
姓名 Kitamura, Hideya
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 Effects of expression style of persuasive messages were investigated in two studies. Study 1 took up TV shopping and the effect of conscious processing style was manipulated in the experiment. participants were presented TV shopping program either in conscious way or nonconscious way. The merchandise and the message were either image-based advertisement or logical persuasive advertisement. When paticipants heard the message in nonconscious way, they were impressed by image ad more strongly than by logical ad. And the effect of logical ad was more remarkable in conscious mode than in nonconscious mode. Study 2 tested the effect of expression style of one-side communication and two-side communication of persuasive messages. The advocators of blog messages were experts or university students. And they described messages either in polite style or in assertive style. As the results, two-way communication was totally more effective than one-way communication. While the polite message of experts was more effective, the message of university students was more effective when in assertive style than in polite style. The results were consistent with the politeness theory, however an interesting interaction effect was found in the expression style. The interaction of advocator and expression style was discussed.
書誌情報 関西大学心理学研究

巻 4, p. 25-31, 発行日 2013-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21850070
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12471688
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 関西大学大学院心理学研究科
キーワード
主題Scheme Other
主題 persuasion
キーワード
主題Scheme Other
主題 expression style
キーワード
主題Scheme Other
主題 consciousness
キーワード
主題Scheme Other
主題 advertisement
キーワード
主題Scheme Other
主題 politeness
キーワード
主題Scheme Other
主題 関西大学 (Kansai University)
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Ver.1 2023-05-15 14:52:11.215238
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北村, 英哉, 2013, 説得メッセージの表現モードが説得効果に及ぼす影響 -テレビショッピングとブログを用いた検討-: 関西大学大学院心理学研究科, 25–31 p.

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