ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

Exploring the Effectiveness of Combined Web-based Corpus Tools for Beginner EFL DDL

http://hdl.handle.net/10112/13017
http://hdl.handle.net/10112/13017
17876a42-be5f-4f71-a96d-5adacaa35e3b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20160000-04.pdf KU-1100-20160000-04.pdf (627.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-08
タイトル
タイトル Exploring the Effectiveness of Combined Web-based Corpus Tools for Beginner EFL DDL
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 中條, 清美

× 中條, 清美

WEKO 20489

en Chujo, Kiyomi

ja 中條, 清美

Search repository
小林, 雄一郎

× 小林, 雄一郎

WEKO 20490

en Kobayashi, Yuichiro

ja 小林, 雄一郎

Search repository
水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 20491
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
Oghigian, Kathryn

× Oghigian, Kathryn

WEKO 20492

en Oghigian, Kathryn

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to investigate the effectiveness of combining two newly developed web-based tools for the foreign language DDL classroom. One is a KWIC concordance tool, WebParaNews, and the other is a lexical profiling tool, the LagoWordProfiler. Both are freeware and are based on the same parallel corpus, ParaNews, which consists of newspaper texts in English along with their aligned translations in Japanese. Using the same syllabus to teach various types of noun phrases for ten weeks, only one tool was used with the 2013 group, and both of the two tools were used in combination with the 2014 group. In order to reconfirm the effectiveness of combining two tools, both of the two tools were also used in 2015 group. In each year the teaching effect was measured using a pre- and post-test, and students’ feedback was collected using a 31-item questionnaire. Groups using both tools performed better than the single tool group on the gain between the pre- and post-test and gave more positive student feedback. This combined-resource approach using different types of information from two corpus tools may be more helpful for understanding the targeted grammar items than a more traditional single tool approach.
書誌情報 en : Linguistics and Literature Studies

巻 4, 号 4, p. 262-274, 発行日 2016
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2331642X
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.13189/lls.2016.040404
権利
権利情報 Copyright©2016 by authors, all rights reserved. Authors agree that this article remains permanently open access under the
terms of the Creative Commons Attribution License 4.0 International License
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Horizon Research Publishing
言語 en
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 DDL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Web-based Corpus Tools
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:28:24.218225
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3