ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 1100 学部・機構・専門職大学院
  2. 外国語学部
  3. 雑誌発表論文等

A Systematic Review of Published Articles in ARELE 1–24: Focusing on Their Themes, Methods, and Outcomes

http://hdl.handle.net/10112/13006
http://hdl.handle.net/10112/13006
f5880ae1-5762-41ae-816c-fa9f8b96d6ff
名前 / ファイル ライセンス アクション
KU-1100-20140424-01.pdf KU-1100-20140424-01.pdf (297.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2018-03-07
タイトル
タイトル A Systematic Review of Published Articles in ARELE 1–24: Focusing on Their Themes, Methods, and Outcomes
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 水本, 篤

× 水本, 篤

WEKO 20278
e-Rad 80454768
ORCID iD 0000-0001-6588-4052

en Mizumoto, Atsushi

ja 水本, 篤

Search repository
浦野, 研

× 浦野, 研

WEKO 20279

en Urano, Ken

ja 浦野, 研

Search repository
前田, 啓朗

× 前田, 啓朗

WEKO 20280

en Maeda, Hiroaki

ja 前田, 啓朗

Search repository
概要
内容記述タイプ Other
内容記述 This study reviewed three representative aspects (themes, methods, and outcomes) of the
published articles in ARELE, volumes 1 to 24. The review of 450 ARELE articles revealed
the following results: (a) the 24 ARELE volumes could be divided into two periods (the first
12 and the second 12); (b) articles in each period have characteristic words to represent the
themes peculiar to the period; (c) research themes have shifted from teaching to learning, with
reading, vocabulary, assessment/testing, and motivation coming to the forefront; (d) articles
are predominantly empirical studies, targeting learners at secondary and tertiary levels, and
hypothesis generating, with a quantitative approach, while intervention studies are not common;
(e) medium strength of effect size was obtained with a meta-analytical approach; (f) the effect
size decreases toward more recent volumes, which may be a sign of theoretical refinement; (g)
the statistical power of most studies is lower than it should be. A number of suggestions are
offered for improving the quality of future research practice.
書誌情報 en : ARELE : annual review of English language education in Japan

巻 25, p. 33-48, 発行日 2014-04-24
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13448560
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10890588
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.20581/arele.25.0_33
権利
権利情報 (C) 2014 The Japan Society of English Language Education
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 Japan Society of English Language Education
言語 en
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 関西大学
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kansai University
出版者(他言語)
値 全国英語教育学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 19:28:44.013918
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

水本, 篤, 浦野, 研, 前田, 啓朗, 2014, A Systematic Review of Published Articles in ARELE 1–24: Focusing on Their Themes, Methods, and Outcomes: Japan Society of English Language Education, 33–48 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3