WEKO3
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[研究ノート] ネーミングライツ(命名権)についての断章(続)
http://hdl.handle.net/10112/16916
http://hdl.handle.net/10112/16916785398b0-62d9-4a13-a793-5964872204ac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KU-1100-20181031-04.pdf (880.2 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-05-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | [研究ノート] ネーミングライツ(命名権)についての断章(続) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A sequel to the passage about naming rights | |||||
著者 |
水野, 由多加
× 水野, 由多加 |
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著者別名 | ||||||
姓名 | Mizuno, Yutaka | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Among many countries, "Naming Rights" practices are not rare in business now a days, however, in Japan, these phenomena are very new things, first in 2002, initially on public facilities. Besides administrative and public commercial legal studies did some examine these phenomena, this article tries to discuss as some advertising thoughts, of these origin and basic principles, as the sequel to the same author's main passage. | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 海外では先行する事象がありながらも(注1)、日本で、主として公的な施設の「名前」が、契約によって使用権として対価を伴って売買される、いわゆる「ネーミングライツ(命名権)」として認識され実践が伴ったのは、2002年以降ときわめて近年の事象である(水野、2017)。行政学、私法商法実務などでこれに対する整理も試みられているが、本稿は広告研究としてその価値の泉源を確認し、断片的ながらも、その基底的な認識に向かう議論を試みる続編である。 | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 50, 号 1, p. 61-74, 発行日 2018-10-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertising | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | naming right | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertising and society | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 命名権 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネーミングライツ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネーミング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告効果 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告と社会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | メディア社会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |