WEKO3
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旅行経験についての評価と満足 : 「旅行者行動の心理学」に向けて (7)
http://hdl.handle.net/10112/00022392
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KU-1100-19990925-01.pdf (4.3 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-01-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 旅行経験についての評価と満足 : 「旅行者行動の心理学」に向けて (7) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Tourist Evaluation of and Satisfaction with Travel Experiences : Toward the Psychology of Tourist Behavior (7) | |||||
著者 |
佐々木, 土師二
× 佐々木, 土師二 |
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著者別名 | ||||||
姓名 | Sasaki, Toshiji | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 旅行プロセスでの活動・経験についての旅行後の総括的印象(評価,満足)に関して,多面的な経験内容に関する調査分析と因子分析的研究の事例が考察され,また,旅行における期待と満足の機能的関係に関する概念モデルが検討された。さらに「旅行の社会学」の領域で関心を集めている旅行経験の「本物性」に関する論議が概観され,その実証分析の試みが紹介された。今後の課題として,総括的印象の形成メカニズム,評価・満足次元の一般化の方法, 「本物性」についてのアプローチの方向,などが論じられた。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Some research surveys on tourists' evaluation of their on-site activities in travel desitinations are reviewed and a few examples of factor analytical study of tourist satisfaction with their travel experiences are discussed. Conceptual models of the psychological relationships between expectation and satisfaction of tourists are considered. Because the problem of the authenticity of tourist experience has been one of the most discussed topics in the area of the sociology of tourism, a theoretical overview and empirical analysis of tourist's authentic experiences is presented. | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 31, 号 1, p. 1-44, 発行日 1999-09-25 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 旅行経験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 旅行後の評価と満足 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 期待と満足の機能的関係 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 旅行経験の本物性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 演出された本物性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | tourist experience | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | tourist evaluation of travel activity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | tourist satisfaction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | psychological relationship of expectation and satisfaction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | authenticity of tourist experience | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | staged authenticity | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |