WEKO3
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社会問題あるいは規制対象としての広告 : 雑誌記事・論文の中の「広告」に関する1981年から2010年の統計観察
http://hdl.handle.net/10112/00021890
http://hdl.handle.net/10112/0002189011e4df3c-c4ba-4fd0-aa60-5a0fa4baf7bd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KU-1100-20121031-04.pdf (1.1 MB)
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|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-12-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 社会問題あるいは規制対象としての広告 : 雑誌記事・論文の中の「広告」に関する1981年から2010年の統計観察 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Advertising as a social problem or regulatory mechanism : An observation of advertising-related articles in magazines published from 1981 to 2010 in Japan | |||||
著者 |
水野, 由多加
× 水野, 由多加 |
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著者別名 | ||||||
姓名 | Mizuno, Yutaka | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立国会図書館が作成、公開する「雑誌記事検索データベース」(NDL-OPAC)内の30年分の記事・論文論題をビッグ・テキスト・データとして利用し、無数の具体的な社会現象である「社会問題あるいは規制対象として認識される広告」を、その写像のひとつとして観察した。 | |||||
概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | It is not easy to quantitatively assess the role of advertising in society given that it is an unquantifiable concepts. Today, thanks to onlime resources and data obtained from various fields, we can use big text data to investigate social phenomena. The Japan National Diet Library offers lists of articles on advertising published in magazines in Japan in the from of a text database (NDL-OPAC) which is open to the public. The author tries to use this database to understand if advertising serves as a social problem or a regulatory mechanism in society. | |||||
書誌情報 |
関西大学社会学部紀要 巻 44, 号 1, p. 71-84, 発行日 2012-10-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02876817 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00046982 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 関西大学社会学部 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告と社会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者問題Advertising and society | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consumer affairs | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関西大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kansai University |